joi, 12 iunie 2014

Avem loc cu totii !

Iar daca nu,ne facem.
          Intr-o minunata zi de vara,pe timpul fragedei mele copilarii, ma aflam cu caprita la pascut,primul si de departe cel mai loial prieten al meu, in preajma locului unde era cazanul pentru fabricarea rachiului din satul meu,minunatul dascal al formarii mele ca om,unde se adunau si cei cu treaba si cei  fara,doar asa,poate pica "o bastarca".
          Atunci, mi-a fost dat sa asist la o discutie dintre nea Ilie,zis "Irod",administratorul cazanului si Ion, groparul satului,dialog care pentru ei  si restul lumii era ceva obisnuit,dar pentru mine ucenicul,care trebuia sa fure din mers meseria de a trai pe lume asta,avea importanta unei teze fundamentale,din care am inteles ca unii oameni traiesc pentru ca altii isi dau obstescul sfarsit.
          Cum l-a vazul, nea Irod,  i-a strigat lui Ion groparul,care venise,din nou, sa  bea un rachiu ,ca are la el o datorie mai veche pe care inca nu i-a achitat-o,motiv pentru care l-a apostrofat intrebandu-l cand are de gand sa i-o plateasca.
          Fara sa stea pe ganduri, Ion i-a raspuns:
          -Cum pica unul,cum iti platesc,iar atunci nea Irod i-a dat rachiul si l-a notat in caiet.
          Va asigur ca Ion al nostru  si-a achitat datoria fata de nea Irod,care si el,la randul sau, s-a bucurat de serviciile celui pe care l-a certat pentru ca intarziase cu plata,fara sa se gandeasca ca vinovat pentru asta, era cel care nu picase inca,dar a facut-o cand i-a venit sorocul si plata s-a operat.
Deci totul se plateste in viata.
Viata buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu